Ochrana osobných údajov


PODMIENKY OCHRANY SÚKROMIA

Ochrana osobných údajov fyzických osôb je pre nás obzvlášť dôležitá. V týchto podmienkach ochrany súkromia Vám chceme poskytnúť podrobné a zrozumiteľné informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov v zmysle článkov 13 a 14 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len "GDPR") a § 19 a § 20 zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov (ďalej len "Zákon").

Tieto podmienky ochrany súkromia sú určené všetkým dotknutým osobám, o ktorých spracúvame osobné údaje, vrátane klientov/zákazníkov, dodávateľov a zmluvných partnerov, príp. aj uchádzačov o zamestnanie a zamestnancov, a ďalších dotknutých osôb.

Vymedzenie pojmov

Dotknutá osoba - každá fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú.

Obmedzenie spracúvania osobných údajov - označenie uchovávaných osobných údajov s cieľom obmedziť ich spracúvanie v budúcnosti.

Online identifikátor - identifikátor poskytnutý aplikáciou, nástrojom alebo protokolom, najmä IP adresa, cookies, prihlasovacie údaje do online služieb, rádiofrekvenčná identifikácia, ktoré môžu zanechávať stopy, ktoré sa najmä v kombinácii s jedinečnými identifikátormi alebo inými informáciami môžu použiť na vytvorenie profilu dotknutej osoby a na jej identifikáciu.

Osobné údaje - sú údaje týkajúce sa identifikovanej fyzickej osoby alebo identifikovateľnej fyzickej osoby, ktorú možno identifikovať priamo alebo nepriamo, najmä na základe všeobecne použiteľného identifikátora, iného identifikátora, ako je napríklad meno, priezvisko, identifikačné číslo, lokalizačné údaje, alebo online identifikátor, alebo na základe jednej alebo viacerých charakteristík alebo znakov, ktoré tvoria jej fyzickú identitu, fyziologickú identitu, genetickú identitu, psychickú identitu, mentálnu identitu, ekonomickú identitu, kultúrnu identitu alebo sociálnu identitu.

Prevádzkovateľ - každý, kto sám alebo spoločne s inými vymedzí účel a prostriedky spracúvania osobných údajov a spracúva osobné údaje vo vlastnom mene; prevádzkovateľ alebo konkrétne požiadavky na jeho určenie môžu byť ustanovené v osobitnom predpise alebo medzinárodnej zmluve, ktorou je Slovenská republika viazaná, ak takýto predpis alebo táto zmluva ustanovuje účel a prostriedky spracúvania osobných údajov.

Príjemca - každý, komu sa osobné údaje poskytnú bez ohľadu na to, či je treťou stranou; za príjemcu sa nepovažuje orgán verejnej moci, ktorý spracúva osobné údaje na základe osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, v súlade s pravidlami ochrany osobných údajov vzťahujúcimi sa na daný účel spracúvania osobných údajov.

Profilovanie - akákoľvek forma automatizovaného spracúvania osobných údajov spočívajúceho v použití osobných údajov na vyhodnotenie určitých osobných znakov alebo charakteristík týkajúcich sa fyzickej osoby, najmä na analýzu alebo predvídanie znakov alebo charakteristík dotknutej osoby súvisiacich s jej výkonnosťou v práci, majetkovými pomermi, zdravím, osobnými preferenciami, záujmami, spoľahlivosťou, správaním, polohou alebo pohybom.

Súhlas dotknutej osoby - akýkoľvek vážny a slobodne daný, konkrétny, informovaný a jednoznačný prejav vôle dotknutej osoby vo forme vyhlásenia alebo jednoznačného potvrdzujúceho úkonu, ktorým dotknutá osoba vyjadruje súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov.

Spracúvanie osobných údajov - spracovateľská operácia alebo súbor spracovateľských operácií s osobnými údajmi alebo so súbormi osobných údajov, najmä získavanie, zaznamenávanie, usporadúvanie, štruktúrovanie, uchovávanie, zmena, vyhľadávanie, prehliadanie, využívanie, poskytovanie prenosom, šírením alebo iným spôsobom, preskupovanie alebo kombinovanie, obmedzenie, vymazanie, bez ohľadu na to, či sa vykonáva automatizovanými prostriedkami alebo neautomatizovanými prostriedkami.

Sprostredkovateľ - každý, kto spracúva osobné údaje v mene prevádzkovateľa.

Šifrovanie - transformácia osobných údajov spôsobom, ktorým opätovné spracúvanie je možné len po zadaní zvoleného parametra, ako je kľúč alebo heslo.

Tretia strana - každý, kto nie je dotknutou osobou, prevádzkovateľ, sprostredkovateľ alebo inou fyzickou osobou, ktorá na základe poverenia prevádzkovateľa alebo sprostredkovateľa spracúva osobné údaje.

Kto je prevádzkovateľom a kde sa na nás môžete obrátiť?

Prevádzkovateľom, ktorý spracúva Vaše osobné údaje, je :

Obchodné meno: Happy Client s.r.o.

so sídlom: Riazanská 682/66, 831 03 Bratislava, Slovenská republika

IČO: 56 984 090

Zapísaná: Obchodný register Mestského súdu III, Oddiel: Sro, číslo vložky: 188322

Zodpovedná osoba: Mgr. Ľubica Rybáriková

(ďalej len "Prevádzkovateľ" alebo "My").

Ak máte akékoľvek otázky, pripomienky alebo žiadosti, týkajúce sa spracúvania osobných údajov, môžete sa na nás obrátiť:

  • písomnou formou na adrese: Riazanská 682/66, 831 03 Bratislava, SR
  • telefonicky na čísle: +421 944 592 098
  • elektronicky na e-mailovej adrese: kontakt@happyclient.sk

Prečo spracúvame Vaše osobné údaje?

Spracúvanie osobných údajov je z našej strany nevyhnutné najmä preto, aby sme boli schopní plniť povinnosti a úlohy, ktoré nám vyplývajú

  • zo všeobecne záväzných právnych predpisov,
  • zo zmluvných vzťahov,
  • zo súhlasu, ktorý ste nám udelili na konkrétny účel,
  • príp. z oprávnených záujmov, ktoré sledujeme.

Na aké účely a na základe akých právnych základov spracúvame Vaše osobné údaje?

Vaše osobné údaje spracúvame najmä na účely plnenia našich zákonných povinností a na účely plnenia našich zmluvných povinností voči klientom/zákazníkom, príp. marketingových aktivít.

Podrobnejšie informácie o účeloch spracúvania Vašich osobných údajov, právnych základoch spracúvania a dobe uchovávania, nájdete v Záznamoch o spracovateľských činnostiach prevádzkovateľa

Komu poskytujeme Vaše osobné údaje?

Pri spracúvaní Vašich osobných údajov príležitostne využívame aj služby preverených a zmluvne zaviazaných externých obchodných partnerov a dodávateľov rôznych služieb, ktorí nám pomáhajú spracúvať a chrániť Vaše osobné údaje. Ide o tzv. sprostredkovateľov, ktorí pre naše potreby spracúvajú Vaše osobné údaje spravidla pri dodávaní služieb, ktoré sme si objednali pri zefektívňovaní činností a plnení našich úloh. Jedná sa najmä o služby externého účtovníka, príp. externých IT a kuriérov.

Náš sprostredkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje len v rozsahu a za podmienok dojednaných s nami ako prevádzkovateľom v samostatnej písomnej zmluve.

V budúcnosti by sme mohli poskytovať osobné údaje aj našim vlastným zamestnancom. Naši zamestnanci s Vašimi osobnými údajmi budú prichádzať do styku v zmysle GDPR, a teda budú viazaní mlčanlivosťou, príp. ak bude dochádzať k spracúvaniu osobných údajov budú konať na základe poverenia.

Príjemcami Vašich osobných údajov ako dotknutých osôb sú rôzne okruhy subjektov, ktorým poskytujeme Vaše osobné údaje, najčastejšie v rámci plnenia našich zákonných povinností.

Vaše osobné údaje môžu byť poskytované nasledovným subjektom:

  • externým účtovníkom,
  • tretím osobám, ktoré budú na základe nášho poverenia vykonávať marketingový prieskum, realizovať marketingové aktivity a kontaktovať Vás v našom mene a za týmto účelom (marketingové agentúry a externé agentúry poskytujúce službu automatizácie e-mailového marketingu, spoločnosti poskytujúce služby online platobnej brány);
  • poskytovateľom služieb, ktorí spracúvajú údaje v našom mene za účelom poskytovania našich služieb a produktov (napr. poskytovateľovi serveru a hostingu pre našu webovú stránku, spoločnosť administrujúca našu webovú stránku, spoločnosti vykonávajúcej služby webovej analytiky),
  • súdom, iným orgánom verejnej správy a iným orgánom štátu, ak je to potrebné na uplatnenie našich práv voči Vám ako dotknutej osobe alebo splnenie našej zákonnej povinnosti ako prevádzkovateľa,
  • orgánom činným v trestnom konaní, ak je to potrebné na uplatnenie našich práv voči Vám ako dotknutej osobe alebo splnenie našej zákonnej povinnosti,
  • tretím osobám, ktoré budú na základe nášho poverenia ako prevádzkovateľa konať v našom mene pri poskytovaní služieb a produktov alebo pri výkone inej činnosti súvisiacej s poskytovaním služieb, a to na účely poskytovania produktov a služieb a v súvislosti s ich poskytovaním a pod.,
  • novým majiteľom našej spoločnosti a právnym poradcom v prípade predaja našej spoločnosti alebo inej obdobnej transakcii.

Pokiaľ vyššie uvedené subjekty sídlia mimo EHS (Európskeho hospodárskeho priestoru), zabezpečíme, aby boli prijaté primerané záruky ochrany Vašich osobných údajov.

Dochádza k cezhraničnému prenosu Vašich osobných údajov?

Podľa GDPR môže bez obmedzení dochádzať k prenosu osobných údajov v rámci Európskeho hospodárskeho priestoru (EÚ, Island, Nórsko a Lichtenštajnsko) a nasledovných krajín, ktoré aktuálne poskytujú primeranú úroveň ochrany osobných údajov podľa rozhodnutí Komisie EÚ: Andorrské kniežatstvo, Argentína, Faerské ostrovy, Guernsey, Izrael, Jersey, Nový Zéland, Kanada (komerčné organizácie), Ostrov Man, Švajčiarsko, Uruguajská východná republika, Spojené štáty americké (spoločnosti registrované v režime Data Privacy Framework) a Japonsko.

Cezhraničný prenos osobných údajov dotknutých osôb do tretích krajín mimo Európskeho hospodárskeho priestoru (EHS) uskutočňujeme iba

  • do tých krajín do ktorých požadujete doručenie produktu (a teda len v súvislosti s doručovaním produktu na základe Vašej žiadosti a na Vami uvedenú doručovaciu adresu).

Prenos osobných údajov do krajín mimo EHS a mimo krajín, ktoré aktuálne poskytujú primeranú úroveň ochrany osobných údajov podľa rozhodnutí Komisie EÚ, sme oprávnení realizovať na základe primeraných záruk uvedených v čl. 46 GDPR vrátane záväzných vnútropodnikových pravidiel. Ak neexistujú tieto primerané záruky podľa predchádzajúcej vety, prenos sa realizuje na základe výnimky v zmysle GDPR čl. 49 ods. 1 písm. b) prenosom plníme zmluvu medzi Vami a nami, alebo c) prenosom plníme zmluvu medzi nami a Vami, ale v záujme inej osoby, o ktorej osobné údaje sa jedná. Pričom voči tejto osobe v záujme ktorej je uzavretá zmluva, si splníme informačnú povinnosť podľa čl. 14 GDPR. Bez ohľadu na uvedenú výnimku, budeme prioritne požadovať plnenie rovnakých primeraných záruk na ochranu osobných údajov ako tie, ktoré uplatňujeme v EHS a krajinách, ktoré aktuálne poskytujú primeranú úroveň ochrany osobných údajov podľa rozhodnutí Komisie EÚ.

Dochádza u nás k automatizovanému spracúvaniu Vašich osobných údajov s právnym účinkom a/alebo iným podstatným vplyvom na Vás?

U nás nedochádza k automatizovanému spracúvaniu osobných údajov s právnym účinkom a/alebo iným podstatným vplyvom na Vás podľa čl. 22 GDPR - Vaše osobné údaje nebudú použité na automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Ako dlho uchovávame Vaše osobné údaje?

Osobné údaje uchovávame najviac dovtedy, kým je to potrebné na účely, na ktoré sa osobné údaje spracúvajú. Vo všeobecnosti, doba uchovávania vyplýva z právnych predpisov. Ak táto z právnych predpisov nevyplýva, dobu uchovávania Vašich osobných údajov určujeme My prostredníctvom našich interných predpisov a/alebo nášho registratúrneho plánu, a to vždy vo vzťahu ku konkrétnym účelom.

Ak spracúvame Vaše osobné údaje na základe súhlasu, po jeho odvolaní sme povinní osobné údaje ďalej na daný účel nespracúvať. To však nevylučuje, že Vaše osobné údaje budeme ďalej spracúvať na inom právnom základe, najmä ak ide o splnenie zákonných povinností.

Vaše osobné údaje uchovávame nasledovne :

  • údaje z formulárov zadaných na webovej stránke www.happyclient.sk – dva (2) roky od zadania údajov

Z uvedeného vyplýva, že Vaše osobné údaje uchováme tak dlho ako je to potrebné pre daný účel/y a následne si ponechávame Vaše osobné údaje tak dlho, ako to vyžaduje zákon.

Vaše osobné údaje uchováme výlučne po dobu nevyhnutnú na dosiahnutie účelu alebo účelov spracúvania, na ktorý/é boli získané alebo na akékoľvek iné s tým súvisiace a povolené účely (napr. údaje o prevodoch a korešpondencii sa uchovávajú až do uplynutia premlčacej lehoty na uplatnenie nároku alebo počas lehoty uloženia vyplývajúcej z právnych predpisov). Uvedené znamená, že pokiaľ sú osobné údaje určené na viaceré účely, uchováme ich, kým nevyprší lehota na realizáciu neskoršieho, pričom Vaše osobné údaje prestaneme používať na účel, ktorého lehota vyprší skôr. Prístup k osobným údajom budú mať iba osoby, ktoré ich potrebujú na daný konkrétny účel/y.

Nami stanovené lehoty pre uchovávanie údajov závisia od našich potrieb podnikania a príslušných právnych predpisov. Osobné údaje, ktoré nie sú potrebné, sú anonymizované (nie je možné ich priradiť ku konkrétnej osobe a teda môžu byť ďalej uchovávané) alebo trvalo vymazané či skartované.

Výmaz osobných údajov zabezpečíme ihneď po tom, ako:

  • boli ukončené všetky zmluvné vzťahy medzi nami a Vami; a/alebo
  • zanikli všetky Vaše záväzky voči nám; a/alebo
  • boli vybavené všetky Vaše reklamácie a žiadosti; a/alebo
  • boli vysporiadané všetky ďalšie práva a povinnosti medzi Vami a nami; a/alebo
  • boli naplnené všetky účely spracúvania stanovené právnymi predpismi alebo účely spracúvania, na ktoré ste nám dali súhlas, ak spracúvanie prebiehalo na základe Vášho súhlasu ako dotknutej osoby; a/alebo
  • uplynula lehota, na ktorý bol Váš súhlas udelený alebo ste ako dotknutá osoba svoj súhlas odvolali; a/alebo
  • bolo vyhovené Vašej žiadosti ako dotknutej osoby o výmaz osobných údajov a bol naplnený niektorý z dôvodov odôvodňujúcich vyhovenie tejto žiadosti;
  • nastala rozhodná právna skutočnosť pre skončenie účelu spracúvania a zároveň uplynula aj ochranná retenčná lehota vymedzená s ohľadom na princíp minimalizácie doby uchovávania osobných údajov.

a súčasne zanikli všetky naše povinnosti stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, ktoré si vyžadujú uchovávanie Vašich osobných údajov (najmä na účely napr. výkonu daňovej kontroly, archivácie vo verejnom záujme atď.), alebo ktoré by bez ich uchovávania nebolo možné splniť.

V prípade náhodne získaných osobných údajov tieto v žiadnom prípade ďalej systematicky nespracúvame na žiadny účel. Ak je to možné, dotknutú osobu informujeme o ich náhodnom získaní, a súčasne ak je to možné, poskytneme jej potrebnú súčinnosť na obnovenie kontroly nad jej osobnými údajmi. Následne všetky náhodne získané osobné údaje bezodkladne bezpečným spôsobom trvalo zlikvidujeme.

Ako o Vás získavame osobné údaje?

Vaše osobné údaje získavame v zásade priamo od Vás.

Ak je právnym základom spracúvania Vašich osobných údajov Váš súhlas podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR, nikdy nie ste povinný udeliť súhlas, resp. poskytnúť Vaše osobné údaje. Poskytnutie Vašich osobných údajov je dobrovoľné a založené na Vašej slobodnej úvahe. Udelený súhlas máte právo kedykoľvek odvolať. Neposkytnutie osobných údajov by nemalo mať žiadne negatívne a podstatné následky pre Vašu osobu, ale môže sa znížiť komfort využívania niektorých, nami poskytovaných, služieb.

Ak je právnym základom spracúvania Vašich osobných údajov uzatvorenie alebo plnenie zmluvného vzťahu podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR, poskytnutie osobných údajov je požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy. Neposkytnutie osobných údajov môže mať za následok neuzavretie zmluvného vzťahu.

Ak je právnym základom spracúvania Vašich osobných údajov plnenie našej zákonnej povinnosti podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR, poskytnutie Vašich osobných údajov je zákonnou požiadavkou.

V niektorých prípadoch môžeme osobné údaje získavať aj z verejne dostupných registrov/zdrojov, od orgánov verejnej moci alebo od iných osôb.

Aké práva máte ako dotknutá osoba?

Záleží nám na ochrane Vašich osobných údajov, a preto sa usilujeme o ich zabezpečenie prostredníctvom individuálnych, moderných technických a organizačných opatrení, ako aj prostredníctvom možnosti kedykoľvek uplatniť Vaše práva dotknutej osoby prostredníctvom žiadosti.

Žiadosti o výkon práv dotknutej osoby nám môžete zasielať elektronicky alebo písomne na vyššie uvedené kontaktné údaje. Odporúčame pri každej žiadosti, čo najpodrobnejšie vysvetliť, aké právo v zmysle GDPR uplatňujete, aké sú Vaše identifikačné údaje (na overenie totožnosti), príp. akých účelov a údajov sa žiadosť týka. Pri príliš všeobecných žiadostiach budeme musieť žiadať upresnenie.

GDPR ustanovuje všeobecné podmienky výkonu Vašich jednotlivých práv. Ich existencia však automaticky neznamená, že pri uplatňovaní jednotlivých práv im bude z našej strany vždy vyhovené, nakoľko v konkrétnom prípade sa môžu uplatňovať aj výnimky, resp. niektoré práva sú naviazané na konkrétne podmienky, ktoré nemusia byť v každom prípade splnené. Vašou žiadosťou týkajúcou sa konkrétneho práva sa budeme vždy zaoberať a skúmať z hľadiska právnej úpravy a našich interných predpisov pre vybavovanie podnetov dotknutých osôb.

Dovoľujeme si Vás upozorniť, že pri vybavovaní Vašej žiadosti Vás môžeme požiadať o dôveryhodné overenie Vašej totožnosti, a to najmä v prípadoch, ak budú existovať pochybnosti o Vašej identite. Je totiž našou povinnosťou zabrániť poskytnutiu Vašich osobných údajov neoprávnenej osobe.

Proces vybavenia Vašej žiadosti spojenej s výkonom Vášho práva dotknutej osoby podľa GDPR je bezplatný. Ak je však Vaša žiadosť zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná, najmä preto, že sa opakuje, sme oprávnení účtovať si primeraný poplatok, ktorý zohľadňuje administratívne náklady.

Ako dotknutá osoba máte najmä:

Právo odvolať súhlas – ak o Vás spracúvame osobné údaje na základe Vášho súhlasu so spracúvaním osobných údajov, máte právo tento súhlas kedykoľvek odvolať. Súhlas môžete odvolať elektronicky, písomne alebo osobne na vyššie uvedených kontaktných adresách, pričom platí, že súhlas môžete vždy odvolať tak ľahko, ako ste nám ho udelili. Odvolanie súhlasu však nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov, ktoré sme na jeho základe už vykonali.

Právo na prístup k osobným údajom, ktoré o Vás spracúvame – toto právo zahŕňa právo na potvrdenie o tom, či o Vás spracúvame osobné údaje, právo získať prístup k spracúvaným osobným údajom a právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré o Vás máme k dispozícii, ako aj na informácie o tom, ako Vaše osobné údaje používame. Vo väčšine prípadov Vám budú Vaše osobné údaje poskytnuté v písomnej listinnej forme, pokiaľ nepožadujete iný spôsob ich poskytnutia. Ak ste o poskytnutie týchto informácií požiadali elektronickými prostriedkami, budú Vám poskytnuté elektronicky, ak to bude technicky možné.

Právo na opravu a doplnenie - prijímame primerané opatrenia, aby sme zabezpečili presnosť, úplnosť a aktuálnosť informácií, ktoré o Vás máme k dispozícii. Ak si myslíte, že údaje, ktorými disponujeme sú nepresné, neúplné alebo neaktuálne, neváhajte nás požiadať, aby sme tieto informácie upravili, aktualizovali alebo doplnili.

Právo na výmaz (zabudnutie) - máte právo požiadať nás o vymazanie Vašich osobných údajov v prípade, že

  • osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získali alebo inak spracúvali;
  • odvoláte súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie vykonáva,
  • namietate voči spracúvaniu osobných údajov,
  • osobné údaje sa spracúvali nezákonne,
  • dôvodom pre výmaz je splnenie povinnosti podľa zákona, osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná.

Vaše právo je však potrebné posúdiť z pohľadu všetkých relevantných okolností. Môžeme mať totiž určité právne a regulačné povinnosti, pre ktoré nebudeme môcť Vašej žiadosti vyhovieť.

Právo na obmedzenie spracúvania - za určitých okolností ste oprávnený požiadať nás, aby sme prestali spracúvať Vaše osobné údaje, okrem ich uchovávania. Ide napríklad o prípady, keď si myslíte, že osobné údaje, ktoré o Vás máme, môžu byť nepresné alebo keď si myslíte, že už Vaše osobné údaje nepotrebujeme využívať.

Právo na prenosnosť údajov - máte právo požiadať nás o prenos osobných údajov, ktoré ste nám poskytli, inej tretej strane, ktorú označíte. Právo na prenosnosť sa však týka len tých osobných údajov, ktoré sme od Vás získali na základe súhlasu alebo na základe zmluvy, ktorej ste zmluvnou stranou, a ktoré spracúvame formou automatizovaných prostriedkov.

Právo namietať - máte právo namietať voči spracúvaniu Vašich osobných údajov, pokiaľ sa spracúvanie uskutočňuje

  • na základe právneho titulu plnenia úloh realizovaných vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci,
  • na základe právneho titulu oprávneného záujmu Prevádzkovateľa,
  • na účely priameho marketingu,
  • na účely vedeckého či historického výskumu alebo na štatistické účely.

V prípade, že namietnete spracúvanie Vašich osobných údajov a My nepreukážeme presvedčivý legitímny oprávnený dôvod na ich spracúvanie, nebudeme môcť Vaše osobné údaje ďalej spracúvať.

Právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov - ak sa domnievate, že Vaše osobné údaje spracúvame v rozpore s GDPR alebo Zákonom o ochrane osobných údajov, môžete podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je:

Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky

Hraničná 12

820 07 Bratislava 27

tel. číslo: +421 /2/ 3231 3214

e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk

https://dataprotection.gov.sk

V prípade podania návrhu elektronickou formou je potrebné, aby tento spĺňal náležitosti podľa § 19 ods. 1 zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok).

Boli by sme radi, aby ste nás v prípade podozrenia z porušenia GDPR a Zákona o ochrane osobných údajov upozornili ešte pred tým ako sa obrátite na príslušný orgán, nakoľko k nej mohlo dôjsť iba nedopatrením a My sa budeme snažiť uvedenú situáciu napraviť, resp. vyriešiť.

Ako chránime Vaše osobné údaje?

Je našou povinnosťou chrániť Vaše osobné údaje primeraným spôsobom a z tohto dôvodu ich ochrane venujeme náležitú pozornosť. Implementovali sme pre to všeobecne akceptované technické a organizačné štandardy za účelom zachovania bezpečnosti spracúvaných osobných údajov najmä na ochranu pred ich stratou, zneužitím, neautorizovanou úpravou, zničením alebo iným negatívnym dopadom na Vaše práva a slobody ako dotknutých osôb. Ak je nevyhnutné osobné údaje prenášať, používame pri tom heslovanie a šifrovacie technológie.

Webová stránka

Naša webová stránka www.happyclient.sk (ďalej aj len "webová stránka") je prevádzkovaná spoločnosťou Obchodné meno: Happy Client s.r.o. so sídlom: Riazanská 682/66, 831 03, Bratislava, Slovenská republika, IČO: 56 984 090.

Tieto podmienky ochrany súkromia sa vzťahujú aj na používateľov našej webovej stránky.

UPOZORNENIE: Naša webová stránka je určená pre používateľov, ktorí majú viac ako 18 rokov. V prípade ak ste nedosiahli požadovanú vekovú hranicu, prosíme, ihneď ukončite používanie našej webovej stránky.

Zaväzujeme sa chrániť súkromie všetkých používateľov našej webovej stránky a chrániť všetky osobné údaje, ktoré nám poskytnete. Tieto podmienky ochrany súkromia Vám ako používateľom našej webovej stránky poskytujeme, aby sme Vám pomohli porozumieť tomu, aký spôsobom spracúvame osobné údaje, ktoré nám poskytnete.

Tým, že nám poskytnete svoje osobné údaje prostredníctvom našej webovej stránky, beriete na vedomie tieto naše podmienky ochrany súkromia. Ich zverejnením na webovej stránke, príp. aj upozornením na miesto, na ktorom sú dostupné, si voči Vám ako dotknutým osobám plníme svoju zákonnú informačnú povinnosť v zmysle GDPR.

Vaše osobné údaje spracúvame zákonným spôsobom tak ako je uvedené v týchto podmienkach ochrany súkromia. Pokiaľ si neželáte, aby Vaše osobné údaje boli spracúvané spôsobom uvedeným v týchto podmienkach ochrany súkromia, prosíme, neposkytujte nám Vaše osobné údaje prostredníctvom našej webovej stránky na doméne www.happyclient.sk t.j. neuskutočňujte úkony pri ktorých dochádza spracúvaniu Vašich osobných údajov alebo urobte úkony, aby nedochádzalo k spracúvaniu Vašich osobných údajov, príp. úplne opustite našu webovú stránku. To akým spôsobom môžete zabrániť k spracúvaniu osobných údajov záleží od konkrétnych okolností, pričom je potrebné sa riadiť týmito podmienkami ochrany súkromia. V prípade otázok sa môžete obrátiť priamo na nás, radi Vám pomôžeme.

V zásade môžete navštíviť našu webovú stránku bez toho, aby ste nám oznámili svoju identitu, či o sebe poskytovali akékoľvek informácie. Naše internetové servery zhromažďujú IP adresy užívateľov, ktorí navštívili našu webovú stránku, avšak tieto údaje spracúvame výlučne z IT dôvodov, ktoré Vám umožňujú pripojiť sa na náš web a poskytnúť Vám naše služby. Na druhej strane, ale existujú časti webovej stránky, kde od Vás potrebujeme získať osobné údaje s určitým cieľom, ako napr. v prípadoch, keď sa musíte na našej webovej stránke registrovať (napr. vernostný program) alebo požadujete od nás určité informácie (prostredníctvom elektronických formulárov).

K takémuto spracúvaniu Vašich osobných údajov dochádza vždy, keď sa na nás obrátite prostredníctvom formulárov na našej webovej stránke a vždy keď nám pošlete svoje údaje e-mailom v rámci komunikácie. Informácie, ktoré nám poskytujete sú nevyhnutné na dosiahnutie účelu a bez ich poskytnutia by sme Vám neboli schopní poskytnúť požadované informácie alebo služby.

Spracúvanie súborov cookies

Súbory cookies sú malé textové súbory, ktoré môžu byť do internetového prehliadača odosielané pri návšteve webovej stránky Prevádzkovateľa Happy Client s.r.o. a ukladané do Vášho zariadenia (počítača alebo do iného zariadenia s prístupom na internet, ako napr. smartphone alebo tablet). Súbory cookies sa ukladajú do priečinka pre súbory Vášho prehliadača. Cookies obvykle obsahujú názov webovej stránky, z ktorej pochádzajú, platnosť a hodnotu. Pri ďalšej návšteve stránky webový prehliadač znovu načíta súbory cookies a tieto informácie odošle späť webovej stránke, ktorá pôvodne cookies vytvorila. Súbory "cookies", ktoré používame, nepoškodzujú Váš počítač.

Máme webovú stránku a používame súbory cookies na účely skvalitňovania webovej stránky www.happyclient.sk bez primeranej pravdepodobnosti použitia našich prostriedkov alebo tretej strany na identifikáciu fyzickej osoby (t.j. bez praktickej možnosti priradenia týchto informácií ku konkrétnym fyzickým osobám), a teda používaním týchto súborov cookies na našej webovej stránke nedochádza k spracúvaniu osobných údajov. [P1]

Udelenie súhlasu s cookies

Udelením súhlasu s používaním cookies na webovej stránke Prevádzkovateľa súhlasíte s ukladaním a získavaním prístupu k informáciám prostredníctvom cookies za podmienok a najmä na účely, ktoré sú uvedené vyššie.

Súhlas nie je potrebný v prípade nevyhnutných cookies. O používaní nevyhnutných cookies Vás stačí iba informovať, keďže ich jediným účelom je prenos alebo uľahčenie prenosu správy prostredníctvom siete, alebo je to bezpodmienečne potrebné pre poskytovateľa služieb informačnej spoločnosti na poskytovanie služby informačnej spoločnosti, ktorú výslovne požadujete.

Službou informačnej spoločnosti sa v tejto súvislosti rozumie každá služba poskytovaná informačnou spoločnosťou, teda každá služba, ktorá sa bežne poskytuje za odmenu, na diaľku, elektronickým spôsobom a na základe individuálnej žiadosti príjemcu služieb.

Uvedené vyplýva z § 109 ods. 8 zákona č. 452/2021 Z.z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov podľa ktorého: "Každý, kto ukladá alebo získava prístup k informáciám uloženým v koncovom zariadení užívateľa, je na to oprávnený iba ak dotknutý užívateľ udelil preukázateľný súhlas. Povinnosť získania súhlasu sa nevzťahuje na orgán činný v trestnom konaní a iný orgán štátu. To nebráni technickému uloženiu údajov alebo prístupu k nim, ktorých jediným účelom je prenos alebo uľahčenie prenosu správy prostredníctvom siete, alebo ak je to bezpodmienečne potrebné pre poskytovateľa služieb informačnej spoločnosti na poskytovanie služby informačnej spoločnosti, ktorú výslovne požaduje užívateľ."

Odvolanie súhlasu s cookies

Voľby súhlasov s cookies môžete kedykoľvek zmeniť po kliknutí na tlačidlo Cookies. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania vychádzajúceho zo súhlasu pred jeho odvolaním.

Ako kontrolovať a zmeniť nastavenia cookies?

Používanie súborov cookies je možné kontrolovať a nastaviť pomocou príslušného internetového prehliadača. Súbory cookies je možné prostredníctvom príslušného internetového prehliadača odmietnuť, nastaviť používanie len niektorých súborov cookies alebo ich úplne vymazať.

Bližšie informácie o nastavení používania súborov cookies prostredníctvom jednotlivých internetových prehliadačov nájdete na:

https://support.google.com/accounts/answer/61416?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en (Chrome);

https://support.microsoft.com/sk-sk/help/4468242/microsoft-edge-browsing-data-and-privacymicrosoft-privacy (Microsoft Edge);

Na našej webovej stránke sa nachádza aj prepojenie na sociálnu sieť LinkedIn, ktorá používa súbory cookies.

Viac informácii o cookies a o používaní cookies nami i tretími stranami (spoločnosťou LinkedIn) sa dozviete v Zásadách používania cookies

Sociálne siete

Prevádzkujeme nasledovné stránky sociálnych médií:

Účelom spracúvania osobných údajov na sociálnych sieťach je informovanie o našich aktivitách, komunikácia s Vami, zdieľanie našej webovej stránky a prezentácia našich produktov. 

Prostredníctvom sociálnych sietí sa teda môžete dozvedieť viac o nás, našich produktoch, našich aktivitách, príp. novinkách a aktuálnych ponukách.

Okrem nás existujú ešte nasledovní prevádzkovatelia platformy sociálnych médií:

Prevádzkovateľom LinkedIn je spoločnosť LinkedIn Ireland Unlimited, 4 Grand Canal Square, Wilton Place, Dublin 2, Ireland. Usmernenie na ochranu údajov vydané spoločnosťou LinkedIn Ireland Limited, dostupné na https://cz.linkedin.com/legal/privacy, poskytuje informácie o zhromažďovaní, spracúvaní a použití osobných údajov spoločnosťou LinkedIn Ireland Limited. Navyše vysvetľuje aké možnosti v nastaveniach LinkedIn ponúka na ochranu súkromia dotknutej osoby. Okrem toho aj rozličné konfiguračné možnosti a aplikácie zabraňujú prenosu údajov na LinkedIn.

Aj títo prevádzkovatelia sú do istej miery ďalším prevádzkovateľom, ktorý spracúva Vaše osobné údaje, na ktorého však máme iba obmedzený vplyv a v mnohých prípadoch nedokážeme ovplyvniť spracúvanie osobných údajov prevádzkovateľmi platforiem sociálnych médií. Tam, kde nám to poskytovatelia platformy sociálnych médií umožnia, dbáme na to, aby naše stránky sociálnych médií boli zostavené podľa možnosti v súlade s ochranou osobných údajov.

V rámci tohto spracúvania môže dôjsť k prenosu Vašich osobných údajov aj mimo EHP, na územie Spojených štátov amerických (USA). Prenos osobných údajov do USA je možné uskutočniť na základe

Rozhodnutia Európskej komisie zo dňa 10. júla 2023 o primeranosti týkajúce sa rámca pre ochranu osobných údajov medzi EÚ a USA (tzv. Data Privacy Framework alebo DPF). Na základe nového rozhodnutia o primeranosti sa môžu osobné údaje bezpečne prenášať z EÚ americkým spoločnostiam, ktoré sa zúčastňujú na tomto rámci, bez toho, aby bolo potrebné zavádzať dodatočné záruky ochrany údajov. Rozhodnutie je uplatniteľné od dátumu jeho prijatia.

Pôvodný právny rámec prenosu osobných údajov do USA, ktorým bolo Rozhodnutie Komisie (EÚ) 2016/1250 z 12. júla 2016 o primeranosti ochrany poskytovanej štítom na ochranu osobných údajov medzi EÚ a USA (tzv. EU-U.S. Privacy Shield) bolo v r. 2020 zrušené rozhodnutím Súdneho dvora EÚ.

V praxi to znamená, že spoločnosti, ktoré sa registrujú v tomto rámci budú považované za bezpečných príjemcov osobných údajov, ktorí zaručujú primeranú úroveň ochrany v zmysle ustanovení článku 45 GDPR. Pri odovzdávaní osobných údajov takýmto spoločnostiam tak už nebude potrebné vykonávať posúdenie vplyvov prenosu (tzv. TIA), lokálne posúdenia (LLA), ani uzatvárať komplikované zmluvné doložky. Prenos osobných údajov takýmto spoločnostiam bude prebiehať v rovnakom režime ako prenos medzi spoločnosťami z členských štátov EÚ.

Data Privacy Framework je hodnotené ako významný krok smerom k obnoveniu právnej istoty pri prenose osobných údajov medzi EÚ a USA, nakoľko občania EÚ budú mať k svojim osobným údajom spracúvaným v USA prístup prostredníctvom špecializovaného úradníka pre občianske slobody a ochranu súkromia (Civil Liberties and Privacy Officer ‑ CLPO) úradu pre spravodajstvo a výskum (Bureao of Intelligence and Research).

CLPO je zodpovedný za zabezpečenie dodržiavania základných práv na ochranu osobných údajov, a to aj zo strany štátnych orgánov a spravodajských služieb. Rozhodnutia CLPO môžu byť preskúmané novým špecializovaným súdom, ktorým je Data Protection Review Court. Občania EÚ sa tak budú môcť v USA domáhať svojich práv vo vzťahu k ich osobným údajom.

Za splnenia predpokladov článku 21 ods. 1 GDPR máte právo proti tomuto spracúvaniu Vašich osobných údajov vzniesť námietku formou e-mailu na kontakt@happyclient.sk, z dôvodov vyplývajúcich z osobitnej situácie na Vašej strane, ktoré odôvodníte (napr. ak sa z nejakého konkrétneho dôvodu domnievate, že Vaše osobné údaje sú spracúvané v rozpore s ochranou Vášho súkromného a osobného života alebo v rozpore s právnymi predpismi).

Vaše osobné údaje budeme spracúvať po dobu nevyhnutnú na splnenie účelu, ktorým je prezentácia našich produktov, vzťahy s verejnosťou, komunikácia a to po dobu vykonávania našej podnikateľskej činnosti.

Zmeny podmienok ochrany súkromia

Ochrana osobných údajov pre nás nie je jednorazovou záležitosťou. Informácie, ktoré sme Vám povinní vzhľadom na naše spracúvanie osobných údajov poskytnúť, sa môžu meniť alebo prestať byť aktuálne. Z tohto dôvodu si vyhradzujeme možnosť kedykoľvek tieto podmienky upraviť a zmeniť v akomkoľvek rozsahu. V prípade, ak zmeníme tieto podmienky podstatným spôsobom, túto zmenu Vám dáme do pozornosti, napr. všeobecným oznámením na Vám dostupnom mieste alebo osobitným oznámením prostredníctvom emailu, príp. iným vhodným spôsobom. 

Dňa 23.05.2025